ساعت فلش مذهبی تاریخ روز
صبا ویژن
بارالها! به عزّت و جلالت سوگند، چنان تو را دوست دارم که شیرینی آن، در دلم استوار گشته است . هرگز جان های کسانی که تو را به یگانگی می پرستند، به این باور نمی رسند که تو دوستانت را دشمن می داری. [امام علی علیه السلام ـ در نیایشش ـ]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :0
کل بازدید :1142
تعداد کل یاداشته ها : 2
103/2/8
6:50 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
علی خدادادی[0]

خبر مایه
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر روز عرض ادب عناوین یادداشتها[2]

 

جدیدترین تحولات میدانی سوریه
ادامه درگیری تروریست‌ها در جنوب سوریه/تهدید داعش به بستن گذرگاه دیرالزور

درگیری‌ و اختلافات میان گروه‌های مسلح در ریف غربی درعا به خصوص میان ارتش آزاد با جبهه النصره درحالی همچنان ادامه دارد که از دیر الزور خبر می‌رسد، داعش تهدید به بستن تنها گذرگاه این شهر کرده است.

خبرگزاری فارس: ادامه درگیری تروریست‌ها در جنوب سوریه/تهدید داعش به بستن گذرگاه دیرالزور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب کشور درحالی همچنان ادامه دارد که گزارش شده یگان توپخانه ارتش سوریه مراکز تجمع گروه‌ مسلح موسوم به «جبهه انقلابیون سوریه» را در شهرک‌های مختلف ریف جنوبی قنیطره هدف قرار داده و منهدم کرد.

درعا: تشدید درگیری‌ها و اختلافات گروه‌های مسلح

در این ارتباط منابع محلی به خبرنگار فارس از رشد فزاینده درگیری‌ها و اختلافات میان گروه‌های مسلح در ریف غربی درعا به خصوص میان ارتش آزاد با جبهه النصره خبر دادند.

این درحالی است که جبهه تپه «ام حوران» نیز شاهد درگیری‌های شدید گروه‌های مختلف مسلح با گروه ارتش آزاد است.

همچنین گزارش شده است که عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه در شهرک‌های تسیل، سحم جولان و نوى در ریف غربی درعا مواضع گروه‌های مسلح وابسته به جبهه النصره و گروه تروریستی موسوم به جنبش «المثنى الإسلامیه» را هدف گرفت و در شهرک «المسیفره» مواضع گروه تروریستی «جنبش آزادگان شام» منهدم شد.

دیر الزور: تهدید داعش به بستن تنها گذرگاه شهر دیرالزور

منابع محلی در استان دیر الزور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کردند که تنها 2 روز پس از تسلط گروه تروریستی داعش بر گذرگاه «البغیلیه» که تنها گذرگاه ارتباطی شهر دیر الزور شمرده می‌شود، این گروه تهدید کرد که این گذرگاه را خواهد بست.

این منابع تاکید می‌کنند که در صورتی‌که داعش این تهدید خود را عملی کند، ارتباط تعدادی از شهرک‌ها و روستاهای اطراف شهر دیر الزور با دنیای خارج به طور کامل قطع می‌شود.

منابع مذکور هدف از این تهدید داعش را محاصره شهرک‌ها و مناطقی دانست که در کنترل ارتش سوریه است.

از سوی دیگر، در ادامه درگیری‌های داعش و جبهه النصره در استان دیر الزور النصره اقدام به منفجر کردن یک خودرو بمبگذاری شده در یکی از ایست‌های بازرسی داعش در شهرک «الواحه» در ریف دیر الزور طی یک عملیات انتحاری کرد.

گزارش شده پس از این انفجار که ده‌ها کشته و زخمی از عناصر داعش را به دنبال داشت، درگیری‌های شدیدی میان 2 گروه در این منطقه روی داد.

ریف دمشق:‌ حمله انتحاری موجب کشته و زخمی شدن شهروندان سوری شد

از سوی دیگر و از کوی «العرین» در منطقه «قدسیا» در ریف دمشق گزارش شده است که انفجار انتحاری در این منطقه موجب کشته شدن 4 شهروند سوری و زخمی شدن ده‌ها شهروند دیگر از اهالی منطقه شد.

این درحالی است که یگان مهندسی ارتش سوریه نیز یک خودرو بمبگذاری شده دیگر را در منطقه کشف و آن را خنثی کرد.

به تازگی گروه‌های تروریستی شیوه جدیدی را در عملیات‌های بمبگذاری خود دنبال می‌کنند، به این طریق که ابتدا یک خودرو را منفجر و پس از تجمع مردم در محل جهت کمک به آسیب دیدگان و قربانیان خودرو دوم را منفجر می‌کنند تا به این طریق بر میزان تلفات و قربانیان بیفزایند.


93/4/1::: 3:6 ع
نظر()
      عرض ادب